Private: E-koolitus KOOSTÖÖVALMIS MEESKOND
About Lesson

Ajutiselt täidab tühjust ja leevendab hirme saamise ja kaitse käitumine.

 

SAAMISE JA KAITSE KÄITUMINE

– valetamine

– ründamine

– ohvri mängimine

– põgenemine

– klammerdumine

 

VALETAMINE

Lapsena märkasime, et kui me ausalt rääkisime oma eksimustest, siis inimesed ei aktsepteerinud meid. Saime vanematelt ikkagi karistada. Seepärast õppisime enesekaitseks valetama.

Uuringud näitavad, et keskmine inimene valetab 400x päevas või 2x 10 minuti joooksul. Need, kes valetasid rohkem, olid populaarsemad

Kui sa räägid endast tõtt ja näitad, kes sa tegelikult oled, siis sa oled nähtud ja aktsepteeritud. Kui sa oled aktsepteeritud, siis sa tunned ennast armastatuna.

 

OHVER EI VÕTA VASTUTUST

Kui inimesed käituvad nagu Ohvrid, siis nad kasutavad 3 tööriista

– Kaitse-käitumine – “Vaata mis sa/ta mulle tegi/d?”

– Saamis-käitumine – “Vaata mis sa/ta oleks pidanud tegema!”

– Saamine ja kaitsmine – “See pole minu süü!”

 

Lemmiksõnad – AGA, PEAKS

Vahel me ei eita, et tegime vea, kuid ei võta vastutust, et just minu pärast viga juhtus.

Valetame: “Mul polnud aega.”

Tegelikult meil on alati aega teha asju, mida otsustame teha. Õige põhjus on, et me ei teinud sellest ülesandest prioriteeti ega otsustanud võtta aega selle tegemiseks.

 

“Liiklus oli õudne” (Liiklus on alati õudne. Hakka varem tulema.)

Kui sulle antaks 1 miljon EUR iga kord kui jõuad õigeks ajaks.

Kas sa siis leiaksid viisi õigeks ajaks jõuda?

 

“Aive andis mulle need paberid alles eile!” Kui inimene ei võta vastutust ja süüdistab teisi juhtunus, siis on selge, et ta pole oma vigadest õppinud ja et ta kordab sama viga uuesti.

Kui inimene tahab ülemusele/teistele töötajatele meeldida ja ei ütle “ei”, kuigi kogu töö kasvab üle pea, siis ka see on valetamine. Selle tagajärjed on:

– ta kahjustab ettevõtet, sest teeb asju poolikult ja ebakvaliteetselt

– ta tekitab endale närvitsemisega kõrge vererõhu, maohaavad

– on õnnetu

 

Kui ülemus süüdistab töötajaid laiskuses või vastutustundetuses, siis ka see on valetamine, sest ta ei võta vastutust oma juhtimisoskuste ja juhirolli eest. Juhi peamine fookus peab olema inimesed.

 

RÜNDAMINE

Ründamisega manipuleeritakse inimesi andma meile seda, mida tahame kui tunneme ennast tühja ja hirmununa. Inimesel on hirm, et inimesed võivad talle haiget teha ja seepärast ründab ta teisi, et neid hirmutada.

 

Ründamisega

– luuakse illusioon enesekindlusest ja kontrollist

– saadakse tähelepanu

– tuntakse võimu, mis on armastuse imitatsioon

 

RÜNDAMISE HIND

– teeme rohkem vigu, sest ründamine röövib energiat (oma töödeks energiat ei jätku)

– inimesed ei jaga oma infot ja ideid meiega, see takistab efektiivset tööd

– inimesed kardavad meid ja väldivad meid

– me tunneme ennast isoleerituna ja õnnetuna

– me peame järjest rohkem viha panustama, et teisi motiveerida ja viha väsitab

– meie tervis on ohustatud.

 

OHVRI MÄNGIMINE

Ohvrid manipuleerivad inimesi, et saada emotsionaalset toetust ja võimu.

– Ei võta vastutust. Neil on alati põhjendused ja ettekäänded, miks nad pole eksinud.

– Ohvrid on pidevalt vihased ja õnnetud, sest nii nad tavaliselt saavad, mida tahavad.

– Neil on alati vaenlane, kes ründas või kahjustas neid nende sõnul ESIMESENA.

 

OHVRI TÖÖRIISTAD:

“Kõik on minu vastu!”

“Mul polnud aega!”

“AGA sa ÜTLESID, et…”

“AGA mul on nii palju teha. Keegi ei aita mind. Ma teen palju rohkem kui teised.”

“See on nii ebaõiglane!”

“Kas sa tahad öelda, et see on minu süü?”

 

Ohver näeb ainult oma vajadusi ja haavu ja ignoreerib teiste ja ettevõtte vajadusi. Ta külvab oma negatiivset suhtumist kõigile teistele nagu mürki ja kahjustab ettevõtet.

 

PÕGENEMINE – sellega tahetakse rahuldada turvalisusevajadust

– inimeste vältimine

– töölt lahkumine

– häbelikkus

– rahustid ja alkohol

– ei võta vastutust, sest ebaõnnestumine tekitab inimeste hukkamõistu

– konfliktide vältimine – sest see on risk – äkki me ei meeldi enam inimestele

 

KLAMMERDUMINE – et saada inimeste heakskiitu või vältida äratõukamist

– ei suuda iseseisvalt otsuseid vastu võtta

– püüab bossi heakskiitu komplimentide ja väikeste teenetega

– küsib igaühe arvamust, et mitte võtta vastutust

 

Kui kasutame Saamise ja kaitse käitumist, siis inimesed tajuvad “MA EI ARMASTA SIND” sõnumit. Kuna enamus inimesi on “päikesepõlenud”, siis selline käitumine teeb sulle haiget ja siis vastad sina ka Saamise ja kaitse käitumiasega ja tsükkel kivistub ja muutub intensiivsemaks.

  

MIDA TEHA KAITSE JA SAAMISE KÄITUMISEGA?

– mõista inimkäitumist

– mõista, miks me tunneme rahulolematust

– lõpetada teadlikult need käitumisviisid

– püüda näha teiste vaatenurka

– mõelda teadlikult inimestest hästi, siis tunneme nende vastu teistsuguseid tundeid ja käitume nendega teisiti

Sa saad muuta kogu kliimat töökohas muutes suhtumist teistesse.

Kui mõistad

– kuidas andmise-saamise mehhanism toimib

– mis on tõeline armastus

Kui me saame ja anname piisavalt tõelist armastust, siis meie tunded ja käitumine muutuvad.

 

Kui mõistad seda, et saamise ja kaitse käitumisega inimene on uppumas armastuse puudusest, siis

– Su tunded muutuvad

– Sa ei pea rakendama jõudu oma viha kontrollimiseks

– Su negatiivsed tunded asenduvad sooviga neid inimesi aidata.

Saamise ja kaitse käitumine toimub, sest inimene on tühi ja hirmul ning see on põhjustatud TÕELISE ARMASTUSE PUUDUMISEST.